Får och höns

Jag borde inte ha blivit så exalterad när jag fick träffa får och höns i Vallebygden med vännerna, men det blev jag. 
 
Vi var på Toran fårgård där man fick gå in till lammen så det gjorde jag. 
 
Vi började klippa våra får idag. Hon till höger är nyklippt och har helt ren ull som är lite gul. 
 
På Vallehelgen var det ett par som hade café där man kunde sitta ute i trädgården med hönsen pickande runtom. 
 
Våra höns går in i växthuset ibland fast de inte får...
 
Annars är det mysigt när de kommer in och hälsar på i trädgården. 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så mysigt med djur och natur inpå knuten och få umgås med dem!

Svar: Ja, det var en trevlig Vallehelg jag hamnade på. Lammen var nyfikna så att man kunde komma riktigt nära, så fina!
Ylva

2023-05-19 @ 10:02:43
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0