Fin helg

Vi har haft en bra helg i stugan. 
 
Hängmattan plockades fram. 
 
Fåren blev klippta. 
 
Ivla traktorträff fick besök av oss och våra vänner. 
 
Fåren blev dumma och åt från en gammal höbal fast det finns hur mycket färskt gräs som helst...
 
Jag tog årets första dopp idag. Dammen räknas för det är där jag brukar bada. Det var 21 grader enligt termometern men den ligger precis i ytan. 
 
Vi åkte med min lilla bil till Piksborg där det låg en borg på 1300-talet. 
 
Ur dagboken 930521: Jag körde mellan Fagersta och Kolsva och sen en bit till efter Köping. Blev stående länge på ett ställe när jag skulle göra en vänstersväng. Kom fram till mormor och morfar före tio i alla fall. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken härlig helg det blev och grattis till premiärbadet. Så långt har icke jag kommit än :D

Önskar en glad måndag nu!

Svar: Tack, jag brukar inte bada så tidigt så jag blev förvånad själv. :-) Då får jag önska en glad tisdag!
Ylva

2023-05-22 @ 09:53:35
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Härligt med häng i mattan, bad har jag inte vågat mig på än :)

Svar: Jag saknar hammock för det har vi alltid haft hemma men hängmatta är också underbart. Jag trodde inte att jag skulle bada i maj men det var en väldigt varm dag.
Ylva

2023-05-22 @ 12:12:06
Postat av: Gunilla

Hammock, det var längesen jag testade, man ser inte dom så ofta numera som förr :)

Svar: Det är sant och jag vet inte varför, det är fantastiskt skönt med hammock och när jag är hemma hos mamma och pappa brukar jag passa på. :-)
Ylva

2023-05-23 @ 09:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0