Kulturkullan

Vecka 20
 
* Läser: Birgithe med th av Katrine Marie Guldager. Kul bok på danska trots att det låter tragiskt om en kvinna vars mamma har dött. 
 
Birgithe med th af Katrine Marie Guldager
Søgning: birgithe med th - tales.dk
 
* Lyssnar på: 80-talsmusik på Tidal. Jag har fastnat i en lista med 150 låtar från 80-talet, mycket nostalgi! 
 
* Veckans klipp: arg hamster
Hampter gets Mad - YouTube
 
* Veckans händelse: Kristi himmelsfärds dag på torsdag. Inte för att jag brukar fira det, men det är skönt med en röd dag mitt i en vecka. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Periodvis tycker jag det är härligt att lyssna på lite äldre musik. Väldigt många av låtarna står sig utmärkt i längden trots att det har gått en del år.

Svar: Jag är kvar i åttiotalet och gillar mycket musik från den tiden och inte bara för nostalgin utan för att de gjorde musik i min smak. Inte så mycket rap och hiphop och sådant som jag inte fattar alls...
Ylva

2023-05-16 @ 15:38:20
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0