Kulturkullan

Vecka 21
 
* Läser: Haren med bärnstensögon av Edmund de Waal. Det här är en fascinerande släktskildring men för mycket om konst för mig. Den kom ut på svenska 2012 och blev väldigt populär då. 
 
Haren med bärnstensögon | De Waal, Edmund | 60 SEK (bokborsen.se)
 
* Lyssnar på: The Mary Onettes med The Mary Onettes på Spotify. Album från 2007. Mary Onettes är ett band som bildades i Jönköping år 2000 och är influerade av bland andra U2. De påminner även om Pet Shop Boys och Depeche Mode, tycker jag. 
 
* Veckans klipp: sälunge som skriker
Baby seal squeals - YouTube
 
* Veckans händelse: Park Sounds i Huskvarna Folkets park (där Mary Onettes ska spela) 27 maj.
Park Sounds
 
Ur dagboken 930522: Jag och mamma gick runt i affärer och köpte defekta saker såsom klänning med knapphål utan knappar, blus med hål i, emblem att täcka över hål med, skor som det kanske finns skavande knutar i, shorts med igensydd ficka och lite studentpresenter som det nog inte är något fel på. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Den boken har jag helt missat. Jag tycker konst är intressant men det får liksom inte ta över tänker jag...
Det lät som en intressant shopping en gång i tiden :D

Svar: Då är jag inte sist på den bollen. :-) Författaren är keramiker och det blir väldigt mycket om små japanska prydnadsföremål som kallas netsuker. Mycket märklig shopping, varken jag eller mamma fattar varför vi handlade de där sakerna... ;-)
Ylva

2023-05-22 @ 21:33:09
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0