Mellan forntid och framtid

Båda mina städer har konstiga motton. Födelsestaden har Hedemora - med rötterna i framtiden och Ljungby har Ljungby - där Sverige möter världen. Jag har hittat på en bättre till Ljungby; mellan forntid och framtid. 
 
Här ligger ett gammalt område bredvid E4:an.
 
Här ligger det ett gravfält med E4:an till höger. 
 
Här från andra hållet. 
 
Här ligger ett gravfält inne i stan. 
 
Här får man inte cykla egentligen, men jag tolkade det som att skylten "Endast behöriga" pekade åt ett annat håll. 
 
Ur dagboken 930515: Curry fick en kolsvart unge inatt. Hon var jättestor och Emma trodde att hon skulle få fyra. 
 
(Curry var Emmas familjs katt.)
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Trevlig att se lite bilder från dina trakter.
Här i vår kommun var mottot först "Här är friheten större" vilket retade gallfeber på en del. Numera är det något med "bättre utsikter" i stället.

Svar: Det är fint med alla gravhögar, tycker jag. Både frihet och utsikt låter bra! Ofta blir sådana där motton obegripliga och/eller pinsamma...
Ylva

2023-05-15 @ 22:03:21
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Tycker din slogan var bra !

Svar: Jag kanske ska tipsa kommunen. Nuvarande slogans är "35 000 personer 2035" och "Vi är öppna, vi är framåt och vi vill" och det orkar jag inte som kommunanställd hela tiden hänga med på...
Ylva

2023-05-16 @ 11:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0