Ödehus

Det känns bra att vi har räddat ett ödetorp för det är sorgligt när gamla hus förfaller. 
 
När jag kom hem med bussen i söndags såg jag det här stackars huset som står ensamt på en skövlad plats där de ska bygga ett nytt industriområde. 
 
Jag cyklade dit och gick in och tittade. 
 
Gamla kakelugnar är kanske svåra att behålla men man borde försöka. 
 
Och ett piano. Vi lyckades skänka bort pianot som stod kvar i huset när vi köpte det. 
 
Så här ser det ut på vinden i stugan ungefär. Här hittade jag en tidning från 1985 så det är ändå inte hundra år sedan det bodde någon här, som man kan tro. (Jag tycker inte att -85 är så länge sedan men det börjar det visst bli...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0