Ågård till salu

Ett av Ljungbys vackraste hus är till salu. 
 
Ågård är ett stort hus som såklart ligger vid ån. 
 
Egen brygga och stor trädgård till huset som är tvåhundra år gammalt.
 
 
Här var det många skyltar. 
 
Sol, vind och vatten är inte det bästa jag vet (i alla fall inte vind) men det är fint att stå på bron och titta på ån. 
 
Smaken är olika men på andra sidan ån har de byggt ett hus som jag inte förstår alls... Jag tycker det ser så ledsamt ut med trä som ser ut som att det håller på att ruttna.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken fin gård som är till salu.
Många nya trähus ser ju ut så men jag vet inte om jag tycker det är så snyggt. Däremot finns det många andra trähus som är otroligt vackra.

Svar: Där bor vår gymnasiechef som ska flytta nu. Visst finns det vackra nya trähus också. Sedan är ju jag gammeldags och tycker om falu rödfärg och inte de här omålade eller svarta som är vanliga.
Ylva

2023-11-13 @ 21:02:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: B.B

Äntligen någon som tycker som jag 😆 cyklar förbi där ibland och undrar hur man kan tycka att det är mysigt att komma hem till det 😂 men det är väl bra att vi alla har olika smak annars hade allt sett väldigt lika ut 😬

Svar: Det sorgliga är att det låg ett jättegulligt hus där innan, men det var mögligt eller något så att de blev tvungna att riva. De kunde ha byggt ett likadant, tycker jag. Ja, det är bra att inte allt är likadant. :-)
Ylva

2023-11-14 @ 08:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0