Gamla torg

Jag tog en promenad på kvällen och tittade på snön och vinterbelysningen på Gamla torg. 
 
Det här är bara öppet på sommaren när Märtas glasseri ligger på bottenvåningen. 
 
Ljungby museum vet jag inte hur det blir med, det har hotats av stängning vilket vore synd på vårt fina hembygdsmuseum. 
 
På Gästgivaregården lyser det helt hysteriskt men också underbart. 
 
Jag vet inte om detta hus används nu men det är någon där inne...
 
Folk har flyttat in i det nya fula höghuset och till höger skymtar Sagomuséet. 
 
Ur dagboken 931129: Kugg! Jag sparade den här sidan till min uppkörningsdag som jag tyckte var viktig. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Härliga kvällsbilder från promenaden. Hoppas verkligen inte att ert museum kommer att läggas ned. Det vore tråkigt.

Svar: Det är alltid synd när museer stänger. Ofta blir det svårt att öppna dem igen. De kunde åtminstone ha öppet på sommaren, när man inte behöver värma upp huset.
Ylva

2023-11-29 @ 21:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0