Hastighetsgränser i Danmark

När jag är i Köpenhamn bor jag i kompisars lägenhet i ett hus som är drygt hundra år gammalt. 
 
Det har en mysig innergård men jag har aldrig sett någon där förutom de som har cyklar där. Det är bra att bo högst upp, förutom att det är sju halvtrappor med 52 trappsteg och ingen hiss, så blir man inte så störd av trafiken.
 
Trafiken är nämligen helt galen där två stora genomfartsleder korsar varandra! 
 
Där vi har 50-gräns inne i städer har Danmark 60 och jag är livrädd när jag går över för ofta hinner man inte ens medan det är grönt. Till råga på allt är det cykelvägar innan man kommer upp på trottoaren och cyklarna kör också som idioter... Någon gång funderade jag på att hyra/låna en cykel men jag törs inte cykla här. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Perfekt att kunna låna en lägenhet i Köpenhamn. Trafiken är inte att leka med där.

Svar: Mycket bra upplägg att låna en lägenhet! Jag tröstar mig med att jag reser billigt och bor gratis när det är så dyrt att äta där. De kör fruktansvärt fort och jag har åkt med min danske vän som blir helt förbytt och aggressiv i trafiken...
Ylva

2023-11-08 @ 21:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0