Höstkläder och brobelysning

"Det finns inga dåliga väder, det finns bara dåliga kläder" är ett av de värsta ordspråken jag vet!
 
Jag är ständigt på jakt efter skor och stövlar som är vattentäta men inte fula. Nu har jag köpt ett par chelsea boots på Lidl fast lite fusk för chelsea boots betyder att de har resår i sidorna och dessa har dragkedja på ena sidan. Tyvärr är de hårda i skaften men jag tänker att jag kan ha tjocka strumpor som dämpar lite. De blir snygga till kjolar och klänningar. 
 
Jag har fått smarta reflexhandskar så att jag syns när jag cyklar i mörker. Men det blir ju inte vädret bättre av... 
 
Den blöta, grå filten som ligger över Sydsverige måste lätta snart. Jag ser fram emot någon minusgrad så att det åtminstone inte bara är blött. 
 
Den här bron tycker jag är fint upplyst nedifrån, det sitter en ljusslinga under räcket såg jag idag.
 
Den här bron har fått njurformade oranga lampor som är lite roliga men de lyser tyvärr inte upp så starkt. 
 
Det syns inte hur oranga de är men här har vi mig och det är mörkt fast klockan bara är fem.

Kommentarer
Postat av: znogge

Bra sko är A och O och kanske mjuknar de något med tiden.
Den gråa filten är jag rejält trött på kan jag säga!

Svar: Det är hemskt svårt att hitta bra skor som är sköna OCH fina OCH praktiska OCH inte kostar flera tusen. Särskilt om man har stora fötter som jag. Ballerina i storlek 41 ser ut som kanoter... Ja, bort med filten!
Ylva

2023-11-14 @ 20:32:48
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Nillan på nätet

Det finns dåligt väder även fast det finns kläder för det :)

Idag har det varit minusgrader typ hela dagen, det är första för säsongen, solen visade sig en stund, mycket trevligare än det gråååå blööööta som varit :)

Svar: Ja, precis! Och när det blåser och snöar/regnar i sidled är det nästan ingen som kan säga att det är bra. Jag hade min första minusgrad igår och tyckte också att det var så mycket skönare än det blöta även fast det kändes ovant att det var kallt.
Ylva

2023-11-15 @ 16:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0