På skolbiblioteket

Här är den delen av Sunnerbogymnasiet som invigdes 2005. 
 
Bakom jalusierna ligger skolbiblioteket. 
 
Det är ett stort fint rum vid "ormväggen" som har fönster. 
 
Några frågade om de fick vara med på kort. Det brukar eleverna inte vilja så man får passa på. 
 
Men lägg av! Jag har inte sett det här innan och var inte alls mottaglig för käcka tillrop just då... Jag var irriterad för att tre böcker jag letade efter var borta och tänkte att det är tråkigt att de blir stulna, men jag hittade åtminstone två av dem sedan, på fel ställe. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket stort bibliotek ni har. Vårt blev ganska litet trots att det skulle prioriteras vid om- och tiibyggnaden.
Så bra att två av böckerna kom tillrätta i alla fall.

Svar: Ja, det är stort. Det gamla biblioteket var i och för sig också stort, men uppdelat på tre rum på ett opraktiskt sätt. Detta är byggt som bibliotek som början så det är kul att de tänkt till lite på hur det ska fungera. Ja, det är synd om man går och misstänker eleverna för att stjäla när de inte gör det.
Ylva

2023-11-28 @ 21:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0