Plastkorkar

Jag blir så arg på de nya plastkorkarna! 
 
Nu har de börjat med korkar som sitter fast på mjölkpaketen också och de är svåra att öppna och sedan sitter korken i vägen när man häller. Kan vi få tillbaka de papp-paket som fanns när jag var liten, utan någon plast över huvud taget?
 
Jag tror inte ens att det här kommer att hjälpa miljön särskilt mycket. Själv slänger jag alltid korken fastsatt på flaskan och de som brukar slänga ut korken i naturen kommer nog att slänga hela flaskan nu. Med mjölkpaket har jag försökt vara duktig och sorterat korken som plast men nu kommer jag att slänga hela paketet som brännbart (för jag orkar inte skölja ur dem och slänga dem som papp). 
 
Den här korken reder jag inte heller ut. Det ska tydligen vara en smart pump som doserar rätt mängd i korken. 
 
Så blir det inte utan det kommer bara en liten skvätt i korken och mer utanför...
 
Ur dagboken 931102: Markus har inte råd att beställa från Ginza för han har köpt hopprep och jag vet inte vad. Han har säkert ett helt gym hemma. Jag har inte råd men ska beställa för cirka 600. 
 
(Ginza var en bra katalog när man skulle beställa skivor.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Den sortens korkar är helt hopplösa! Har inte hört någon som är nöjd med dem. Korkat var ordet!

Svar: Särskilt för gamla är de svåra att öppna. En kompis mamma måste ta fram alla flaskor hon vill att hemhjälpen ska öppna, så hon kan inte dricka juice ur flaska när hon vill.
Ylva

2023-11-02 @ 21:27:55
Postat av: Nillan på nätet

Jag håller med, helt galet med dessa fastsatta korkar.. otrooligt korkat !! :)

Svar: Ja, det där får de utveckla bättre! Mycket korkat, ja!
Ylva

2023-11-03 @ 14:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0