Väggar och murar i Köpenhamn

Jag har fortfarande kvar bilder från min Köpenhamnsresa så här kommer några. 
 
På Hovedbanegården har de ukrainska flaggor på väggen, fint tycker jag. De stackarna blir lite bortglömda nu med det nya kriget i Israel. 
 
Jag vet inte riktigt vad som hände här, men poliserna har spärrat av en gata vid en kyrka och det ligger blommor längs hela staketet. Det var allhelgonahelgen så det kanske är ett sätt att minnas de döda. 
 
En rolig väggmålning även om jag inte vet om den betyder något särskilt. 
 
En till rolig väggmålning med en chimpans som ska måla en papegoja. 
 
Jag såg sådana här fantastiska bärbuskar på flera ställen. Den heter eldtorn tror jag efter lite efterforskning (mamma har frågat en dansk kompis). 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Nu är det inte lika mycket fokus på Ukraina nej. Härliga bilder från Köpenhamn!

Svar: Det blir ju tyvärr så när det kommer nya katastrofer hela tiden. Här hade vi stormen Gudrun tätt inpå tzunamin i Thailand. Köpenhamn är underbart!
Ylva

2023-11-23 @ 20:51:09
Postat av: Nillan på nätet

Tycker oftast det är häftigt med välgjorda väggmålningar..vi har en i Avesta, vet inte om den passar in just där... :)

Svar: Det är kul med väggmålningar men inte alltid de passar in i omgivningen, nej. Jag tänker på denna...https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEbb6P/bla-jattepenis-malas-over--efter-bara-en-vecka
Ylva

2023-11-24 @ 15:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0