Bra djurdag

Jag hann visst inte blogga igår för vi hade fullt upp med tuppslakt. Det är inte det jag menar med en bra djurdag men det blev en god gryta. 
 
Idag cyklade jag till Hamnedavåfflan och åt en våffla med hjortronsylt. Där träffade jag en gullig hund som slickade på mina ben. Här gick hon iväg men hon satt länge hos mig innan. 
 
På hemvägen träffade jag en vacker guldbrun (så heter det säkert inte men det var en ovanlig färg) häst. 
 
Sedan låg jag i hängmattan och tittade på tuppen som spatserade runt i trädgården. 
 
Ur dagboken 930909: Tror att Ingegerd glömde bort vår lektion. Några gick till lärarrummet och de sa att hon satt vid sitt skrivbord, men då sprang de iväg innan de blev upptäckta. 10.15-12.35 är en hyfsad lunch. 
 
Ur dagboken 930910: Stod och pratade med Maggan ett tag och påstod att jag skulle ut och gå eller cykla för att det var så fint. Jag la mig i hängmattan. Det var nog sista gången i år. Det blev lite kallt efter ett tag. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Åh, det är ju en Miss T-hund! Vilket fint sällskap :D

Svar: Jag undrade om det var det. :-) Denna hade päls i ansiktet också. Jättemjuk och skön päls att klappa.
Ylva

2023-09-10 @ 20:58:20
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0