Trädgårdar

Idag såg jag och väninnan en yvig buske på vår promenad. 
 
Vi gick så snabbt så det blev suddigt... Det är fint att häcken växer ut över trottoaren, tyckte vi, men kommunen kommer att klaga.
 
Vem är det som grävt upp vår trädgård? Förut har vi haft kaniner som har grävt men det ser inte ut så här. 
 
Ur dagboken 930926: Både Lotta och jag är förkylda men det verkar lite misstänkt och demonstrativt om båda är frånvarande på morgondagens filosofiförhör. 
 
(Oj, kunde jag inte sjukanmäla mig efter en helg i Stockholm bara för att klasskompisen som var med också var sjuk?) 
 
 

Kommentarer
Postat av: B.B

Här är det fåglar som gör så med vår gräsmatta, undrade också vem som grävde i vår trädgård 😂

Svar: Ja, det är nog fåglar men varför det liksom? De har väl annat att äta. Det där får de sluta med.
Ylva

2023-09-27 @ 08:09:26
Postat av: Lena i Wales och lite överallt

gillar den första bilden, det är verkligen fart och fläkt i den.
Vildsvin skulle ha bökat betydligt mer. Eller ni kanske inte har vildsvin hos er?
Svårt att säja vad det kan vara.
Ha det bra!

Svar: Haha, visst är det fart och fläkt! Jag slängde upp mobilen snabbt på vår promenad. :-) Vildsvin har vi men inte inne i stan. Det är nog fåglar men de brukar inte gräva så... Ha det fint!
Ylva

2023-09-27 @ 10:30:52
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0