Hönsmannen

Jag var på en föreläsning med hönsmannen Hampus Klang. 
 
Han är gitarrist i bandet Bullet och försöker avla fram en hönsras som ska heta Party Queen. 
 
Han hade med sig ett par höns. Den med naken hals ska vara så och han vill ha fram en höna som har naken hals OCH stor plym. Det här var kul för mig även fast vi blandar raser hej vilt och har hönsen för äggens skull. Jag har sett Bullet spela några gånger, till exempel som förband till Iron Maiden på Ullevi så det här var en spännande kontrast. 
 
Ur dagboken 930921: Igår skrev jag den längsta uppsats jag nånsin skrivit. 16 sidor om engagemang. Det trodde jag inte om mig. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det var en lite annorlunda föreläsare och föreläsning men kan tänka mig att det är intressant för folk i hönsbranschen :D

Svar: Han var förvånad över den ovanligt unga publiken för han brukar mest prata för äldre. Rashönsägare kanske brukar vara äldre, det vet jag inte, men en salig blandning av människor i Fjäderfäföreningen han är med i. :-)
Ylva

2023-09-21 @ 22:03:05
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0