Nostalgi

Det är kul med saker i vårt gamla hus som påminner mig om när jag var liten.. 
 
Jag tycker om att kunna springa runt och det kan man med två dörrar till köket. Det hade mina morföräldrar också. 
 
Vi bodde i ett radhus med tre våningar tills jag var 16 och jag lade alltid saker som skulle upp i trappan. Nu lägger jag i och för sig mest saker som ska med till jobbet i trappan men det är ändå kul med trappsteg. 
 
När jag åkte Flixbus till Göteborg kom vi till Landvetter flygplats. En gång har jag flugit därifrån och då skjutsade min kompis som bor i Mölnlycke, mycket smidigt! 
 
Vi åkte även genom Borås där de har en fantastisk bladklädd bergvägg. Jag bodde i Borås 98-99 och åker gärna dit för det är en trevlig stad. 
 
Ur dagboken 930913: Åkte till biblioteket och kollade barnböcker. Lånade Cormier, Dahl, Magorian och D.W. Jones. 
 
(Jag vet inte varför jag lånade barnböcker, det kanske kommer en förklaring senare. Ville jag bli skolbibliotekarie? Jag var mer inne på journalistik då.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0