Om hår på kvinnokroppar

Tidsinställt inlägg på grund av Göteborgsresa. 
 
Att vara kvinna är att ta bort hår som är på fel ställe och färga hår som har fel färg. 
 
Det märks mest om man inte gör det. Ingen kommer att se att jag färgat ögonfransarna och -brynen men jag blir nöjd. Jag tycker att det är fint med mörka ögonbryn men mina är rödaktiga. 
 
Jag rakar benen under knät för annars ser det dumt ut med långa svarta hårstrån. Egentligen tycker jag att det är fint med solblekta hårstrån men jag nöjer mig med att ha det på armarna.
 
Det är säkert inte kvinnligt att ha hår på armarna heller. En gång såg jag en tjej som nästan hade päls och jag tror att det var ett tecken på anorexi, för när kroppen svälter fryser man och då producerar kroppen mer hår. 
 
Ur dagboken 930901: Jag tyckte att jag körde rätt bra men Göran höll på och pinade in mig i rondellen halva tiden.

Kommentarer
Postat av: znogge

Det är ju en ständig debatt det här. Underben med svarta långa hårstrån är inte snyggt men annars fyller behåring en funktion vilket många helt verkar sakna kunskap om. Sedan är det upp till var och att göra som man vill.
Ha det så bra i Göteborg

Svar: Det är svårt att stå emot idealen som är idag. Jag tyckte att det var tufft av Julia Roberts när hon hade hår under armarna på en bild en gång. Tack, jag har haft det underbart!
Ylva

2023-09-01 @ 22:36:02
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0