Shoppinglördag

Jag försöker vara miljövänlig och inte köpa saker eller kläder förutom på second hand, men sådant man ändå behöver handlar jag billigt på Rusta och Dollarstore och andra lågpriskedjor. 
 
Maken kokade gröna ägg av olika storlekar till frukost så här är vi självförsörjande. 
 
Det var bara jag som tyckte att det var fint nog att sitta ute på Max. Jag var varm efter att ha cyklat och vill vara ute i minsta lilla solstrimma nu. Lyxshake jordgubb ute, trevligt ju! 
 
Maken säger att de bara har skräp och kinesisk plast på Dollarstore men jag handlar krämer där och kom hem från Rusta och Dollarstore med sådant jag kommer att göra av med. Jag köper kanske mer godis än jag behöver men då kan jag ge bort en del. 
 
Förut ville jag inte lägga så mycket pengar på att äta och dricka, men det har ändrat sig. Fast mest lägger jag på kultur. Ikväll blir det Flora Cash i Värnamo. 
 
Ur dagboken 930923: Spöregn, lånade pappas regnjacka och åkte tillbaka till skolan. Pratade med Markus om hans fina blåa kåsa som man kan värma båda händerna på. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Inga av butikerna finns här men väl i stora staden. På Rusta brukar vi handla duschkräm och liknande. Stor prisskillnad jämfört med ICA.

Svar: Du har sagt något om att er ort inte bedömdes ligga i rätt prisläge för Dollarstore. Nu har det ju blivit mer accepterat med lågprisbutiker när allt blivit dyrt. Bra också att secondhand inte är töntigt längre.
Ylva

2023-09-23 @ 20:05:33
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0