Utrensning i hönshuset

Idag har vi rensat ut och bytt spån inne hos hönsen så det känns rent och fint inför vintern. 
 
De fick äta ute under tiden som vi städade.
 
En höna grävde ned sig i ett hål. 
 
Det sitter ett nödstopp inne i buren från en gammal robotbur...
 
Nu är det inte läge att gå barbent till gödselstacken för vi har meterhöga nässlor där.
 
Det godaste i gurkan är fröna. 
 
Ur dagboken 930929: Håkan hade tagit min plats i aulan. Han är van vid att vara den enda Svensson. Skrev till tio ungefär och tyckte att det gick rätt bra. 
 
(Jag tror att det var centralt prov i engelska i aulan.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Skönt att få städat ut. Gå i nässlor är ingen hit men jag tycker de brukar vara "svagare" på hösten.

Önskar en god kväll!

Svar: Ja, det behövdes en städning inför vintern och nu har vi tjugo hönor och en tupp på samma ställe så det bajsas ganska mycket... Det med nässlor på hösten har jag inte tänkt på men så är det kanske. Jag försöker undvika dem oavsett men maken kan dra händerna genom nässlor för att lindra att fingrarna är stela! Han säger att det hjälper lite. Trevlig lördag!
Ylva

2023-09-29 @ 20:42:32
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0