Vinprovning

Nu har jag försummat bloggen över helgen för det blev inget bloggat i stugan som jag tänkt. Vi hade så mycket annat för oss. 
 
I torsdags var jag på vinprovning. Det var maken som skulle på whiskeyprovning och denna gång hade whiskeyklubben provning tillsammans med vinklubben och man fick ta med sig någon som kunde välja vilken provning man ville gå på. Det såg roligt ut med alla väskor för alla hade med sig fyra vinglas. 
 
Jag kan inte dricka vin utan att äta något till så jag hade med mig choklad. Vitt vin är inget för mig men de röda var goda, dock inte värda 350 kr flaska som något kostade. Vinerna var från Korsica och Sicilien och nya för mig. Det var en trevlig kväll med de båda klubbarna och gästerna. 
 
Vi har släppt ihop våra unghöns med de gamla och det har gått bra. De brukar bråka i början och göra rangordning men var lugna och snälla. 
 
Ur dagboken 930917: Åkte till Borlänge. Det var jag, Maria, Sussie, Lotta och Helena. Rootvälta var svinbra. Svårt roligt hade vi i två timmar. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Själv föredrar jag helt klart rött vin och choklad passar perfekt till :D

Svar: Ja, det är samma gladmedel i rödvin som i choklad, flavonoider. Helst mörk choklad men jag tycker om choklad med låg kakaohalt och blir glad av det. ;-)
Ylva

2023-09-17 @ 21:58:03
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Det var längesen jag drack vin... har mest blivit öl under sommaren, men ska nog snart "testa" lite vin också :) Choklad är gott till vin, håller med. Lindts kulor brukar vi mumsa till rött :)

Svar: Jag är lite kinkig och dricker inte öl, vitt (vin, champagne, cava, prosecco), whiskey eller gin utan cider, rött vin, söta likörer och drinkar. Mmm, Lindts kulor till rött har jag inte provat men det måste bli bra! :-)
Ylva

2023-09-19 @ 08:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0