Chokladbehandling

Idag gav jag mig själv en spabehandling med choklad på Sawadeekha där jag går på massage. Nu har de tagit bort det, men så här stod det förut på deras hemsida: 
Bara att njuta! Behandlingen börjar med en underbar chokladpeeling som åtföljs av en kroppmassage med chokladolja. Efter det lägger vi en mask samt avslutningsvis kroppslotion.
Under tiden kroppsmasken verkar får ansiktet en rengöring och även där en mask.
Källa: mig själv https://yfronten.blogg.se/2017/december/chokladmassage.html
 
Man kan känna sig lite naken, rädd och exposed som Maria Montazami utan sitt läppstift, när man ligger i bara trosor, men det går snabbt över och det är verkligen avslappnande och härligt med denna chokladbehandling! 
 
Medan jag väntade frågade de om jag ville ha en kopp te och som tur var fick jag inte hälla upp själv, för då hade jag tagit sand från Karon beach, där jag har varit... Ägaren till salongen brukar åka till Thailand och ta med sig sand hem. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken härlig guldkant på en torsdag!

Svar: Ja, det var det verkligen! Sedan luktade jag choklad hela kvällen. Som tur var sov maken i stugan för han gillar inte när jag luktar godis... :-)
Ylva

2019-10-17 @ 20:53:54
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Aldrig hört talas om chokladbehandling. Låter intressant och vad det måste dofta gott :)

Svar: Jag har inte heller hört om det någon annanstans. Maken tycker att det är konstigt att bli inpackad i mat, men jag tycker om det. :-)
Ylva

2019-10-18 @ 07:49:38
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Alltså... Jag tror jag föredrar choklad för invärtes behandling :-D

Svar: Jo, det är lite chokladmissbruk, men ändå härligt! :-) Jag tror dessutom att det är bättre för vikten, om man nu ska tänka på såna tråkiga saker. (Som om jag inte drog i mig oanade mängder godis på provsmakning på julmarknaden.)
Ylva

2019-10-18 @ 22:11:42
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0